Acasă » Tu si ceilalti » Lista de coduri

Lista de coduri

Articole

Coduri

Eu una încep să nu mă mai descurc; nu mai fac faţă. Prea multe coduri, encodari, ID-uri şi parole.

Ieri am rămas în puţin în curtea clădirii în care locuiesc şi soţul meu a luat-o înainte cu cheia mea. Când am vrut să intru în bloc mi-am dat seama că nu ştiu pe ce buton să apăs la interfon, ca să-mi deschidă. Interfonul nostru e cu butoane în dreptul cărora este trecut un nume, numai că noi nu l-am modificat pe cel al familiei care a stat înaintea noastră şi cum nu mai sunasem niciodată la interfon…stăteam în faţă uşii, precum viţelul la poarta nouă. Era după amiază, undeva între 2 şi 5 pm, ore la care vecinii poate dorm, aşa că nu am îndrăznit să sun la niciunul. Era o vecina prin curte, cu câinele, dar se oprise să stea de vorbă cu o alta şi nu aveam decât să aştept până termina şi să intru împreună cu ea. Mă uitam la uşa de la intrare în bloc că la o poarta interstelara. Voi mai putea oare intra vreodată în clădire? În cele din urma m-am apucat să buchisesc numele familiilor scrise în dreptul butoanelor de interfon. Scrise cu litere mici, în greacă, umbrite de acoperişul de la intrare…Aici, în Grecia, femeile îşi păstrează numele de familie, nu îl preiau pe cel al soţului decât în cazuri foarte rare. Şi dă-i şi buchiseşte. În cele din urmă am dibuit numele cu pricina şi am apăsat. Mi s-a deschis. Am răsuflat uşurată şi m-am întrebat: oare pot avea acces la casa mea, la viaţa mea, doar dacă ştiu un cod? Şi daca ar fi vorba numai de unul!

Pentru că am atâţia prieteni care stau la bloc şi, fiecare are un alt număr de interfon. Cum să le ţin minte pe toate? Să fac o listă pe care să o am la mine în permanenţă?

Am păţit-o o dată şi cu telefonul mobil. Am fost nevoită să îl închid pe timpul unui zbor cu avionul şi, la aterizare, mi-am dat seama că nu ştiu codul. Era o cartelă nouă şi uitasem să îmi notez noul cod sau să îl învăţ pe de rost. Aşa că am rămas fără telefon. Noroc că mai aveam unul şi m-am descurcat aşa, de bine de rău, cu acela. Iarăşi coduri! Altă dată mi-am  schimbat telefonul şi tot tastam codul de la cealaltă cartelă, neînţelegând de ce nu mi-l recunoaşte. După a doua încercare m-am oprit, de teama să nu mi-l blocheze. Ceva mai târziu am încercat din nou, cu codul corect şi, mare minune, a funcţionat.

Cel mai mult îmi plac cardurile de bancă ce nu au nevoie de cod pin. Ştiu că nu sunt la fel de sigure ca cele care au cod pin, dar ce mai e safe în ziua de azi?! Frumos e când ai câteva carduri de banca şi toate cu coduri. Cum să le ţii minte? Cum să nu le încurci între ele? Unde să ţi le notezi să ai acces numai tu la ele? În telefonul mobil?! Nu cred că ar fi prea inteligent. Pe o hârtiuţă pe care să o ţii împreună cu cardurile, în portofel sau în geantă? Ha ha ha. Şi atunci?!

După care urmează adresa sau adresele de email, ID-urile de messenger, contul pe facebook şi pe cine ştie ce alte site-uri care mai toate îţi cer să te log în că să poţi citi, comenta sau mai ştiu eu ce face pe-acolo. Să pui aceeaşi parolă la toate, n-ar fi o idee  prea isteaţă. Şi aşa hackerii se amuză cu tot felul de programe care citesc ID-uri şi parole. Măcar să asude şi ei niţel dacă tot e să îşi bage nasul în treburile tale. Nici chiar aşa, mură-n gură!

Cei mai bogaţi poate au chiar şi un safe. Să pună drept cod data naşterii, aniversarea căsătoriei sau altă dată din asta, uşor de gândit şi descoperit de băgăcioşi? Iar nu e o idee bună. Indiferent de combinaţia aleasă, iar e o problema unde notează şi unde păstrează hârtiuţa pe care le-a notat. Pentru că omul mai uită, deh. Sau şi mai rau, dispare…ca în cele mai multe filme cu oameni bogaţi, spargeri şi crime.

Ar mai fi şi codul poştal, pentru că şi de acela avem nevoie câteodată. Nu prea mai trimite lumea scrisori şi felicitări, dar dacă o face e mai sigur ca depeşa lui o să ajungă la destinaţie dacă are şi codul poştal. Deci, încă un cod de trecut la memorie. De fapt, nu doar unul, al nostru, ci şi al celor apropiaţi, cărora le scriem măcar de sărbători.

Aşa, ce mai avem de ţinut minte?! Ei, noi nu suntem americani, să trebuiască să reţinem social security number, dar tot reprezentăm şi noi un număr acolo; avem Cod Numeric Personal. Pentru că, în cele din urmă, la atât ne rezumam. Primim acest cod la naştere şi tot cu ajutorul lui suntem “şterşi” din cartea celor vii. Iar în ultima vreme avem tot mai multă nevoie de el. Ba pe la bănci, ba când facem diferite plăţi, ba mai ştiu eu pe unde. Deci şi acesta trebuie învăţat pe de rost. Dar ce se fac cei cu mai puţina ţinere de minte? Sau care uită repede?

Eu zic că ar fi foarte util să se facă nişte agenduţe mici, speciale pentru toate codurile astea şi să se pună în vânzare să zicem, la început de an. Ca agendele. Treaba fiecăruia unde îşi va ţine respectiva agenduţă cu toate codurile utile. Pentru că, nu-i aşa, n-ar fi tocmai indicat să o păstreze în permanenţă la el. Se poate pierde, fura, rătăci şi intra pe mâini străine şi nu tocmai bine intenţionate. În concluzie, cel mai bine ar fi să şi-o îngroape undeva sau să şi-o pună în safe şi, ori de cate ori are nevoie de vreun cod, să acceseze doar safe-ul. Prin urmare, îi va rămâne să memoreze un singur cod. Uf! Ce uşurare!! Am scăpat!

P.S. Rămâne totuşi o întrebare, cu codul nostru genetic, cine ne accesează?!?

2 comentarii

  1. C.N. spune:

    – Gingko Biloba 900 mg. (de 3 ori x /zi x /3 tablete, de fiecare data – in stare pura neaparat) e tare de folos pentru intarirea memoriei, alaturi de radacina (tot pulbere – concentratia maxima existenta pe piata actuala);
    – Ginseng: de obicei 1500 mg. sau 2000 mg. recomandate zilnic – cel putin (!!!) (pt. cei care fac si efort zilnic, poate ajunge pana la 6000 mg./zilnic (dimineata – pranz -seara) );

    – pentru o buna irigare a creierului, tare de folos e si LECITINA: in stare pura si cat mai concentrata posibil;

    – lamaia, patrunjelul (radacina si verdeata), plus arhi- atat – de – cunoscutele „verdeturi” romanesti, consumate zilnic, exact ca pe „Tatal – Nostru” :
    – marul;
    – sfecla rosie;
    – ardeiul rosu (capia, eventual: CEL MAI BUN!!! – atat pt. inima, sistemul imunitar, cat si pentru buna irigare a creierului nostru);
    – telina;
    – morcovul;

    Strictul necesar, precum, MUSAI(!!!):
    – 3 nuci (curatate, dupa ce au fost hidratate 3 zile in apa si schimbata apa la 24 de ore;)
    – 1 lingura de seminte de dovleac; (hidratate in apa; schimbata apa la 24 de ore);
    – 1 lingura de seminte de floarea-soarelui; (schimbata apa la 24 de ore);

    ZILNIC facute toate acestea si trairea CONSTIENTA permanent ne este asigurata cu multa usurinta;

  2. Carmen, articolul se dorea o pledoarie impotriva encodarilor, a greutatilor pe care le intampinam in a ajunge unii la altii, in a avea acces la propria noastra viata. Mintea poate fi ajutata sa retina cat mai multe, dar nu toate lucrurile merita sa fie retinute.
    Celelalte doua comentarii ale tale erau niste link-uri catre niste filme care nu se puteau deschide. Amandoua dadeau mesaj de eroare, prin urmare le-am sters.

Lasă un răspuns

