Acasă » Tu si el » Anul in care am fost parasita la altar

Anul in care am fost parasita la altar

Articole

alone

Clienta: Bine că a trecut! Ştiu că n-am să pot uita niciodată cele ce mi s-au întâmplat, dar măcar o să mă îndepărtez în timp de momentele acelea. A fost cumplit!
Terapeut: Dacă nu s-ar fi întâmplat asta, ai fi putut considera că ai avut un an bun?
C: Daca. Poate. Dar s-a întâmplat. Da, dacă stau să mă gândesc bine, până în acel moment totul a fost minunat. Eram îndrăgostită, hotărâsem să mă căsătoresc, să încep o viaţă nouă, mă rog, o viaţă în doi, de familie…Şi totul s-a oprit în momentul acela.T: Viaţa însă a continuat.
C: Da, dar cum?!?
T: Cum?
C: Am fost distrusă, vă daţi seama. Nu mai înţelegeam nimic. Am avut senzaţia atunci, pentru câteva clipe, că particip la un circ. Aşa, cu un ochi interior mă priveam, îmbrăcată în rochia de mireasă, ai mei adunaţi acolo, în faţa bisericii, să se bucure alături de mine şi…şi el nu a venit.
T: Ai mai vorbit cu el de atunci?
C: Ce mai era de vorbit? Ce ar fi putut să îmi spună?
T: Poate s-a întâmplat sau a păţit ceva…
C: Tot ce a păţit a fost că nu s-a simţit în stare să facă pasul ăsta. Ce nu înţeleg eu e de ce a aşteptat până în ultimul moment. Ar fi putut de nenumărate ori să dea înapoi, sau măcar să spună ceva din care să îmi dau seama că nu simte că a venit momentul; cel puţin pentru el, eu eram pregătită.
T: Crezi că dacă ai să încerci să uiţi toate astea, o să îţi fie mai uşor să mergi mai departe?
C: Măcar acum, când încă mi-e totul proaspăt în minte. La fel şi durerea din suflet. E ca şi cum aş fi fost respinsă, iar asta mi se pare cel puţin stupid, după ce am fost ceruta în căsătorie. E de neînţeles. Ştiu că dacă uit acum, voi fi nevoită să îmi aduc aminte mai târziu, să mă împac în sinea mea cu toate astea. Şi, poate, să găsesc un răspuns rezonabil măcar pentru mine, pentru liniştea mea. Însă acum nu mă mai pot gândi la asta. Abia aşteptam să se încheie anul şi să trecem în cel nou. 2012 – anul în care am fost părăsită în fata altarului. De fapt, nici măcar părăsită sau abandonată, pentru că el nu a venit şi a plecat. Pur şi simplu nu s-a prezentat.
T: Şi mai târziu cum crezi că vei putea face acestor sentimente şi gânduri?
C: Nu ştiu. Nu ştiu decât că vreau să treacă timpul cat mai repede. Să pot să încep să uit şi să nu mă mai doară. Am zile în care mă doare mai tare ca atunci, în momentul acela. Chiar şi imediat după, parcă eram anesteziată. Se perindau prin faţa mea oameni, îi auzeam cum îmi vorbesc, dar nu înţelegeam prea bine ce îmi spun. Nici nu ştiu cum am ajuns acasă, cum m-am dezbrăcat şi ce am făcut imediat după aceea. Parcă mă priveam din afară şi mi se făcuse milă de mine. Nici nu eram în stare să plâng.
T: Crezi că îl mai iubeşti?
C: Da. Dar ştiu că nu l-aş mai putea accepta. Nu după toate astea.
T: Eşti sigură?
C: Nu mai sunt sigură de absolut nimic. Cum aş mai putea fi, după aşa o experienţă?!?
Cu fiecare clipă care trece, cu fiecare zi în care mă îndepărtez de acel moment mă simt puţin mai eliberată.
T: Eliberată de ce? Sau de cine?
C: De amintirea lui. De prezenţa lui. De fiinţa lui. Nu mă mai înţeleg nici eu pe mine. Cum mai pot să-l iubesc, după ce mi-a făcut una ca asta?
T: Poate ce simţi tu pentru el, acum, nu e tocmai iubire. E o formă de ataşament. Aţi fost totuşi multă vreme împreună înainte de a hotărî să va căsătoriţi.
C: Da, s-ar putea să fie ataşament, obişnuinţă…oricum, bine că a trecut anul ăsta, că l-am încheiat, i-am pus punct odată pentru totdeauna. Nu am cum să îl uit, dar măcar o să încerc. Mă gândesc că după 20-30 de ani o să fie doar o amintire tristă, o pagină îngălbenită din cartea vieţii mele. Atât!

Lasă un răspuns

